Klachtenformulier

Het doel van Jeugd Veilig Verder is ‘Ieder kind blijvend veilig’. Dit willen we op een integere, open manier, samen met het hele gezin bereiken. Hier maken we ons iedere dag weer sterk voor. Tegelijkertijd is werken aan veiligheid ook mensenwerk, en dat gaat soms niet zoals je verwacht of zou willen. Dan is het goed om dat met elkaar te bespreken.

Gesprek met gezinsmanager
Dit formulier vul je in nadat je eerst een gesprek met de gezinsmanager (en zijn of haar leidinggevende) hebt gehad. Vind je na dit gesprek nog steeds dat jouw klacht onvoldoende gehoord wordt? Dien dan met behulp van dit formulier je klacht in bij de onafhankelijke klachtencommissie van Jeugd Veilig Verder.

Wat gebeurt er met je klacht?
Nadat je dit formulier hebt ingestuurd, beoordeelt de klachtencommissie of je klacht terecht of onterecht is. Is je klacht terecht, dan geeft de klachtencommissie een advies over de manier waarop je klacht opgelost zou kunnen worden.

Nadat de klachtencommissie tot een uitspraak is gekomen, informeert zij de directie van Jeugd Veilig Verder. Vervolgens informeert Jeugd Veilig Verder jou over de uitspraak van de klachtencommissie.

Wanneer volgt de uitspraak?
Dat is afhankelijk van de aard van de klacht. Iedere klacht wordt zorgvuldig behandeld en dat kost tijd. Wel doet de klachtencommissie er alles aan om de klacht binnen een redelijke termijn te behandelen.

Klager






Kinderen

Over wie gaat de klacht?
Over welke medewerker (naam en functie) heb je een klacht?

Klacht

Periode klacht

Actie tot nu toe
Wat is er, voor het invullen van dit formulier, met de klacht gebeurd. Met wie is er tot nu toe over de klacht gesproken?

Bijlagen
Stuur je bijlagen met dit formulier mee? Geef hier dan aan bij welk onderdeel van de klacht deze horen.



Doel klacht

Velden met een * zijn verplicht in te vullen.

Heb je behoefte aan ondersteuning bij het opstellen van je klacht? Dan kan het AKJ (Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg) je hierbij helpen. Kijk voor meer informatie op www.akj.nl