Heb je een klacht?
Jeugd Veilig Verder is een jonge organisatie met grote ambities. We werken met een enthousiast team aan onze missie: elk kind veilig verder. Maar ook bij ons gaat er wel eens iets mis. Omdat we graag van onze fouten leren vinden we het belangrijk dat je dit bij ons meldt.
Ben je ontevreden over Jeugd Veilig Verder? Wil je een klacht indienen over de manier waarop wij werken of over hoe een medewerker van Jeugd Veilig Verder zich tegenover je heeft gedragen? Vind je dat er een fout is gemaakt? Dan zijn er drie stappen die je kunt zetten. Volg de stappen altijd in deze volgorde.
Lees ook het Klachtenreglement Jeugd Veilig Verder en ons document met omgangsvormen.
Vertrouwenspersoon
Alle (pleeg)kinderen, jongeren, (pleeg- of groot) ouders en verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp, hebben recht op ondersteuning van een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Hij of zij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met Jeugd Veilig Verder. Vertrouwenspersonen zijn niet in dienst bij Jeugd Veilig Verder.
Je kunt voor de onafhankelijke vertrouwenspersoon terecht bij Jeugdstem. Jeugdstem is er voor jou: laat je horen
Meer info
Klachtformulier
Een klacht bespreekt u eerst met uw gezinsmanager en diens leidinggevende. Bent u niet tevreden over dat gesprek, kunt u een klacht indienen bij de externe klachtencommissie. Dat kunt doen met dit klachtenformulier.
Privacy en rechten
De medewerkers van Jeugd Veilig Verder gaan zorgvuldig om met uw privacy gegevens. Dat is belangrijk vanwege uw recht op privacy, maar ook vanwege uw recht op goede hulp. Hoe we omgaan met uw persoonsgegevens leest u in ons privacyreglement.